"Nic nie zastąpi wytrwałości. Nie zastąpi jej talent. Nic nie jest bardziej powszechne niż ludzie ze zmarnowanym talentem. Nie zastąpi jej geniusz. Niespełniony geniusz to dziś niemal przysłowie. Nie zastąpi jej wykształcenie. Świat pełen jest wykształconych rozbitków. Wytrwałość i determinacja - oto prawdziwa potęga!" - Israel Regardie

środa, 11 lipca 2012

Zapiski spekulanta cz. 82 - Klin zwyżkujący na SP500

Szeroki indeks amerykański SP500 jest prawdopodobnie w trakcie budowania klina zwyżkującego. W ostatnich dniach obserwowaliśmy wyprzedaż, która doprowadziła indeks do dolnego ograniczenia formacji (stąd dzisiejszy L z poziomu 1340 punktów). Sam klin jest dość pewną strukturą zapowiadającą spadki po jego wybiciu.

Realnym scenariuszem jest ruch wzrostowy w kierunku górnego ograniczenia formacji, który jednocześnie pozwoliłby wypełnić odwróconą głowę z ramionami na niemieckim DAX (pisałem o tym w tym poście). Wiązałoby się to także z ruchem korekcyjnym na parze EUR/USD w okolice 1.24. Wybicie opisywanego klina może sprowadzić indeks SP500 w okolice 1295 punktów.



Aktualne pozycje:
- brak

68 komentarzy:

  1. Z przedstawionego scenariusza wynika, że realizacji swojego TP na EUR/USD spodziewasz się w ramach kolejnej fali spadków (według jednych piątej według innych siódmej) po ewentualnej korekcie do 1,24. Byki mają problemy z trwałym przebiciem 1,23 ale dziś po 20:00 różne rzeczy mogą się dziać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. S na eur/usd prowadzi stop kroczący więc jeżeli faktycznie para ta wykona ruch na północ to szybko wyjdę z całej pozycji.

      Usuń
  2. No dobra , Arturze , jade z Tobą tyle ze z nizszego pułapu na SP500. Chociaz i tak to wszystko sie w koncu zwali :-(

    OdpowiedzUsuń
  3. Realizacja SL na SP500 po 1330 pkt (10 pkt straty). Wygląda na to, że eur/usd nie będzie miał problemów z zaliczeniem TP

    OdpowiedzUsuń
  4. moim zdaniem na EURUSD że tak powiem kolokwialnie powyciskali już cytrynę.. może jeszcze parę kropelek soku spadnie ale kto łapał od 2sesji shorty ten mógł się ubrać, niebawem będzie testowany 1.2440 wtedy będzie można pomyśleć znowu o krótkich pozycjach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jezeli jestes czegos pewny na gieldzie to albo dopiero zaczynasz albo zaraz skonczysz ;)

      Usuń
  5. ale ja nie jestem pewny, tylko sugeruje, pod to gram od wczoraj, zamknąłem swoje krótkie i czekam na test przy 1.2440 jak narazie jest okey ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) Biorąc pod uwagę silny średnioterminowy trend spadkowy moim zdaniem zamykanie S nie jest dobrym rozwiązaniem. Nie mówiąc już o otwieraniu pozycji długich. Być może masz rację ale rachunek prawdopodobieństwa niestety nie jest po Twojej stronie.

      Usuń
    2. * zamykanie S póki nie natrafią na SL lub trailing stopa ;)

      Usuń
    3. każdy ma swoje metody, jedni stosują SL lub trailing stopa (jak np. Ty), inni stosują take profity (np. jak ja), nie podważam Twojej metody ani nikogo nie namawiam do mojej bo każda metoda jest dobra jak przynosi zyski i jak jest zgodna z osobowością :) SP500 wybił się z chmury na dniowym, dla mnie najważniejsze aby dzisiaj zamknął się powyżej 1340 bo mam elki na nim od 1287 z TP na 1390 ;) jak pisałem tutaj na początku czerwca gdy przebił na tygodniowym SMA75

      Usuń
  6. S na EUR/USD zamknięty 1.2220 (290 pipsów zysku)

    OdpowiedzUsuń
  7. Klin zwyżkujący jest charakterystyczny dla rynków niedźwiedzia - wybicie w dół może być początkiem takiego rynku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to prawdopodobny scenariusz. Szczególnie jeżeli uwzględnimy 5-falową strukturę wyprzedaży kwiecień/maj. Dopóki jednak SP500 jest ponad kluczowymi średnimi nie dotykam S.

      Usuń
  8. dobre miejsce na S na daxie 6575, 100pkt do wziecia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. złoto w trójkącie się porusza - wybicie coraz bliżej, może zacznie się w końcu coś dziać na tym metalu... ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na zlotku czekamy nizej, trzeba byc mocno naiwnym by wierzyc ze tego 1530 nie rozwala, kwestia czasu

      Usuń
    2. naiwność, wiara, nadzieja - na takie coś tutaj NIE MA MIEJSCA!!, gra się pod to co się widzi a złoto niebawem może wpaść w trend wzrostowy, dewaluacja śmieciowego euro i dewaluacja srajpapieru $ mówi Wam to coś..??

      Usuń
    3. 'złoto niebawem może wpaść w trend wzrostowy'= nadzieja , gold puknie min 1460 tak wynika z wykresu

      Usuń
    4. no mi wychodzi że jak pęknie potężne wsparcie przy 1527,10 to i 1460 już nie pomoże..

      Usuń
    5. póki nie ma wybicia trzeba obserwować i tyle, ale po takiej konsolidacji może być fajny ruch i zamierzam to wykorzystać :P

      Usuń
    6. Trzeba cierpliwie czekać na koniec konsolidacji. Złoto wciąż jest pod SMA 200 więc jeżeli miałbym zajmować pozycje to tylko S. Warto rzucić okiem na opracowanie, które zrobiłem jakiś czas temu; wynika z niego, że najbliższe 3 kwartały są statystycznie najgorsze dla rynku złota: http://arturhess.blogspot.com/2011/07/zoto-cykl-prezydencki-usa.html

      Usuń
  10. Ja nie wierzę że w tym roku możemy liczyć na solidne wzrosty. Spadki są o wiele pewniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  11. ALe ze mnie leszczyna, zapakowałem L na DAX bo ten oRGR do mnie przemawiał Arturze i oczywiście dzisiaj w trakcie wystąpienia Bena zamknąłem w dołku tej chwilowej wyprzedaży bo myślałem, że lecimy w przepaść. dżizys @#%@!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyciągnij wnioski i następnym razem nie oddaj rynkowi pozycji.

      Usuń
    2. jak często w takiej sytuacji biorę szybko krótkie z kroczącym blisko SL.. tym razem też tak zrobiłem a długie zostawiam, na długich w tym czasie tracę ale na krótkich zyskam, potem po chwili uspokojenia na nowo spoglądam co i jak na wykres i realizuję to co uważam

      Usuń
  12. gdzie, poleciłbyś wiarygodne miejsce zakupu złota i ew.srebra i w jakiej formie? Dzięki Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po opinie na temat polskich delarów zapraszam na forum zaprzyjaźnionego bloga http://www.goldblog.pl/forum/ . Osobiście korzystałem z E-numizmatyki.pl oraz 79th Element kolegi Słomskiego ( http://www.monety-inwestycyjne.pl/ ). W żadnym z tych miejsc nie miałem problemu, szczególnie u Słomskiego gdzie zamówione srebro było w 3 dni u mnie.

      Na portalu http://www.ceny-zlota.pl/ można sprawdzić aktualne zestawienie ofert różnych dealerów i wybrać najkorzystniejszą. Przed zakupem polecam skorzystać z forum GoldBlog (link wyżej) by sprawdzić wiarygodność dostawcy.

      Jeśli chodzi o formę to preferuję jedno uncjowe Krugerrandy i American Eagle, natomiast srebro w postaci sztabek lub też American Eagle.

      Metali szlachetnych nie kupuje w celach spekulacyjnych. ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Witam,

    Arturze, pamiętam, że kiedyś pokazywałeś na blogu takie coś gdzie można było zobaczyć historię twoich transakcji, soft był podpięty pod twoje konto demo czy jakoś tak. Ostatnio znalazłem takie coś http://www.myfxbook.com, czy masz może jakąś opinię na ten temat, ew. ktoś inny kto czyta posty i komentarze ? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Rafale, przez pierwsze dwa lata bloga prowadziłem takie publiczne konto DEMO w MetaTrader, z depozytem początkowym 10 000. W kwietniu 2011 roku XTB robiło czystkę kont DEMO i usunęli także moje (wartość depozytu w momencie usuwania wynosiła 62 000 co można sprawdzić w archiwalnych wpisach). Od tego czasu zamieszczam tylko pod postem informacje o otwartych pozycjach.

      http://www.myfxbook.com jest portalem, który umożliwia podgląd i publikacje wyników osiąganych poprzez platformy MetaTrader (ja korzystałem z http://mt4stats.com/). Co więcej serwisy te robią szczegółowe raporty z osiąganych rezultatów (statementy), które można ładnie przedstawić za pomocą wykresów i tabelek. Jest to taki sposób uwiarygodnienia swoich umiejętności - często spotyka się, że na forach o foreksie użytkownicy mają w stopce tabelkę ze swoimi wynikami. Całość bardzo prosto konfiguruje się w samym MetaTraderze.

      Usuń
    2. Witam,

      Bardziej mi chodziło o zaufanie .. Teoretycznie nie powinno mi to namieszać na koncie, bo i tak bez mojej weryfikacji nikt kasy nie wypłaci :), ale ... trzeba być czujnym.

      Usuń
    3. Rozumiem, moim zdaniem technicznie nie jest możliwe by te serwisy namieszały coś na koncie. One jedynie dostają informacje z konta, nie ingerują w nie. Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Dziękuję.Mnie interesuje złoto (ew.srebro) jako inwestycja na przyszłe 3 ,4lata bo nie wierzę już ani w giełdę (próbowałam) ani w banki(wycofuję). Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto rzucić okiem na sentyment za oceanem: http://www.aaii.com/sentimentsurvey/ - bardzo niski poziom bullish.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zerkam często, jestem bardzo kontrariańsko nastawiony do tych sentymentów :)

      Usuń
  16. Zamknięcie L na DAX po 6600 punktów (zysk 250 pkt.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję, jak prawie zwykle, przyzwoitego wyniku. Ruszałem z poziomu 6595 i było pięknie przy 6780 ale oberwało mi się z powodu tej luki weekendowej, której rynek złośliwie nie zamknął i udał się na południe. Inna sprawa, że główną przyczyną zguby była zachłanność, nad którą muszę popracować. Inaczej to rynki "popracują" nad ustawieniem mnie w pionie. Nie od dziś wiadomo, że siermięgi nie zarabiają w przeciwieństwie do szanownych Byków i Niedźwiedzi :-).

      Usuń
  17. Nawiązując do zaprezentowanego w poście klina; wybicie tej formacji często ma dynamiczny charakter i prowadzi do silnych spadków. Choć wykres wciąż porusza się w obszarze formacji to podwójny szczyt z piątku ubiegłego tygodnia zwiastuje w mojej opinii wybicie dołem. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo kilku-kilkunastu silnie spadkowych sesji w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj wpadł mi do głowy taki scenariusz, ze wybicie z klina byloby nastepstwem ogloszenia bankructwa przez Grecje, co staloby sie w najblizszych dniach i bylo konsekwencja odmowy pozyczki.

      Ciekaw jesetm jaki wplyw mialoby to na zloto - czy zalamalo by sie pod wplywem spadku eur/usd czy zachowaloby wartosc/wzroslo jako safe heaven...

      Usuń
  18. Warto także obserwować złoto. Średnia 200 sesyjna ma negatywny wydźwięk, a wykres na interwale tygodniowym wygląda jakby zaraz miał mocno spaść (formacja trójkąta?). Przebicie poprzednich lokalnych minimów (okolice 1550$) prawdopodobnie wykorzystam do budowania pozycji krótkiej. Kontekst historyczny także przemawia za przeceną.

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Rynek zrealizował z zapasem formację RGR, którą pokazałeś w poprzednim poście i teraz jest chyba gorszy moment na S niż kilka dni temu podczas nieudanego powrotu do linii szyi (1,2380). Rozumiem, że mimo wszystko widzisz słabość rynku (kłopoty przy 1,2140 i miazga na kontraktach), a w odwodzie masz formację RGR na wyższym poziomie z zasięgiem do 1,1770. Wszystko to powoduje, że nie spodziewasz się większego odbicia, a w razie draki dasz drapaka w okolicy 1,2180. Czy trochę yes?

      Usuń
    2. Faktycznie, technicznie miejsce do zajęcia pozycji nie jest tak atrakcyjne jak spod linii szyi RGR-a parę sesji temu.

      Ale... biorąc pod uwagę klin zwyżkujący na SP500 i wysokie prawdopodobieństwo wybicia go dołem w najbliższych godzinach (gdyż uformował on podwójny szczyt pod koniec zeszłego tygodnia), a także wybity wczoraj klin zniżkujący na EURPLN zapowiadający wzrost tej pary walutowej do poziomu min. 4,30, a także małą formacje cup with handle na indeksie dolara, uważam że istnieje wysokie prawdopodobieństwo kilku/kilkunastu mocno spadkowych sesji w najbliższym czasie. Niewykluczone, że złoto wybije wtedy dołem z konsolidacji. W takiej sytuacji eur/usd powinien zaliczyć kolejne minima.

      PS. 19 lipca był nów co znów zbiegło się z punktem zwrotnym (tak ap-ropo grafiki, którą zamieściłem w komentarzach pod ostatnich postem). Kolejna pełnia - 2.08

      Usuń
    3. no i się zaczęło Arturze, jadę razem z tobą (;

      Usuń
    4. ponadto szum medialny dochodzi już do zenitu (naokoło same negatywy dotyczące UE i nie tylko Hiszpanii, Grecji czy Włoch ale nawet Niemiec) tak więc może to być początek zwrotu na północ na EUR/USD na zasadzie "wbrew wszystkiemu"

      Usuń
  20. Mam pytanie, jeśli można;
    Od końca maja srebro 6 razy testowało poziom $26(support). Im więcej razy ten sam poziom jest testowany tym:
    A-większa szansa na przebicie.
    B-mniejsza szansa na przebicie.
    C-nie ma reguły.
    Pozdrawiam Mie3k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że nie widzę tego na wykresie ponieważ od końca maja srebro ani razu nie dotknęło poziomu 26$ za uncję. Najniższy poziom to 26,11$.

      Moim zdaniem nie ma reguły ponieważ i tak kluczowy jest trend na danych walorze. W przypadku srebra mamy średnioterminowy trend spadkowy i tego powinniśmy się trzymać. Duża ilość zetknięć ceny ze wsparciem/oporem ma natomiast wpływ na dynamikę wybicia (im więcej tym większa).

      Usuń
  21. Dzięki za odpowiedź.
    (support@ $26 myślałem o SLV, mój błąd )
    Mie3k

    OdpowiedzUsuń
  22. apple rozczarowało wynikami, coś czuję że jutro szykuje nam się ostry zjazd...

    OdpowiedzUsuń
  23. S SP500 1340 pkt. Wygląda to na klasyczny powrót do linii wybitego klina zwyżkującego (czyli zgodnie z wykresem zamieszczonym w poście).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś miał rację i oby najbliższa pełnia, do której pozostało ledwie 6 sesji, nie wypadła na górce - w rejonie górnego ograniczenia klina - w ruchu, który próbuje właśnie sforsować dolną linię. Zaczynam zaklinać deszcz ;-).

      Usuń
    2. biorąc pod uwagę śmiesznie niski obrót faktycznie wygląda to na powrót do wybitej podstawy klina - tak czy siak w pełni się zgadzam ze jest to niezle miejsce na wejscie (wąski SL)

      Usuń
    3. dla mnie najważniejsze iż SP500 wybronił 1318,9 (tenkan-sen na tygodniowym) i przed nami pełnia oraz granie pod FED na 1sierpnia, odwrotnie do Ciebie od 1321 ma długie, pożyjemy zobaczymy :) co do złota.. wybicie z trójkąta może sprzyjać silnie wychłodzony MACD i to na tygodniowym.. na takim poziomie był w listopadzie 2008r - początek potężnej hossy na złocie która trwała przez trzy lata, pożyjemy zobaczymy ;), spodziewam się fałszywego odbicia w dół (tak na godzinowym) a następnie jazda w górę no ale nie będę się bawił w proroka, na dzień dzisiejszy czekam i PACZAM ;)

      Usuń
    4. Bardzo bym się nie obraził ponieważ w portfelu mam jeszcze kilka spółek z NYSE/NASDAQ, które są bliskie zaliczenia trailing stopa. Niemniej na SP500 obowiązuje dalej trend wzrostowy i długo zastanawiałem się nad podjęciem tego S lecz ostatecznie przekonał mnie bliski, sztywny SL. Ryzyko nieco większe niż zwykle ale układ fal moim zdaniem przemawia za spadkami. Niepokojący jest jednak sentyment AAII... (http://www.aaii.com/sentimentsurvey/)

      Usuń
  24. Ciekawie kształtuje się sytuacja na wykresie złota. Dzisiejszy wzrost cen został (póki co) zatrzymany przez górne ograniczenie trójkąta, w którym złoto porusza się od kilku tygodni. Ewentualna pozycja krótka, zgodna ze średnioterminowym trendem, może być zabezpieczona wąskim SL co w efekcie daje atrakcyjny stosunek zysku do ryzyka.


    Wykres: https://lh3.googleusercontent.com/-inuYiBifyTA/UBA5z8T_EsI/AAAAAAAAAP8/fXIZhDeDCrE/s1440/gold_h4.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak pisałem wcześniej jestem bardzo nastawiony kontrariańsko do tych danych, znowu zaowocowało to bardzo na plus

      Usuń
  25. S na EUR/USD zamknięcie po 1.2216 (100 pips straty)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. S na SP500 zamknięcie po 1350 (10 pkt straty)

      Usuń
    2. czytam parę blogów jednocześnie i wszędzie wszyscy byli na krótkich - to musiało się tak skończyć :P do tego ten sentyment AAII o którym sam pisałeś - za duże stężenie S i wystarczył pretekst żeby to wszystko zmiotło. Pzdr!

      Usuń
    3. No i patrz Arturze jak rynek niepostrzeżenie wysmarował nam małą odwróconą głowę z ramionami z linią szyi w okolicy 1.2180 i prawym ramieniem przy poziomie Twojego/naszego S. Teraz mam wrażenie, że mała głowa może się wpisać w większą - też odwróconą z linią szyi na 1.2320. Potrzebny jest powrót do linii szyi małej głowy i konkretne odbicie. Wtedy w ciągu 2-3 tygodni możemy znaleźć się przy 1.2600. Gdybyś zadał sobie trochę trudu i pokazał to na wykresach, pojawiłaby się fajna okazja do założenia nowego "odcinka". W tych "Zapiskach" zrobiło się już nieco ciasno ;-). Pozdrowienia.

      Usuń
    4. Inna sprawa, że to co wydarzyło się wczoraj przypomina nieco sytuację z końca czerwca. Nieudałoty ze strefy Euro chlapnęli jęzorem coś o sukcesie i EURUSD poszybował o ponad 200 pipsów w górę (1,2690). Potem było osuwanie się do 1.2500 i lot koszący do 1,2160. Analitycy z TMS Brokers na podstawie raportu CFTC po tym gwałtownym skoku pisali, że "[..] po tak mocnym ruchu na północ układ sił na rynku ulegnie zmianie. Mniejszy odsetek krótkich pozycji tworzy większe pole do kontynuacji spadków EUR/USD. [...]." Choć należy się liczyć z odreagowaniem, może nawet do 1,2600, to jednak nie chce mi się wierzyć, że rynek odpuści sobie dokończenie tej potężnej formacji RGR, którą jakiś cza temu prezentowałeś, o zasięgu do 1,1770. Jak to ostatnio powtarzał ForexFox w tym wątku - pożyjemy, zobaczymy ;-). Udanego weekendu!

      Usuń
    5. ale formacja RGR na dziennym została zrealizowana w okolicach 1.2070 dlatego przy 1.2100 brałem długie, obecnie już ich nie posiadam, sprzedałem wczoraj, teraz siedzę i patrzę jaka będzie silna korekta tego impulsu wzrostowego

      Usuń
  26. Do ForexFox: pisałeś wcześniej o dewaluacji euro i $,czy sądzisz.że odbędzie się to w jednym czasie ,w tym ,czy przyszłym roku ,
    Ja obstawiam,że do konca roku euro będzie słabe,coraz słabsze ale $ w przyszłym albo póżniej.
    Gdzie się mylę bo mylę się na pewno bo taki jest mój poziom wiedzy ,ale się uczę .pozdrawiam A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie sądzę jeżeli chodzi o przyszło, daty i itd.. ponieważ przestałem bawić się w proroka od kiedy przez tą zabawę wyczyściło mi dwa razy konto (było to 2-3lata temu), nawet jak będziesz miał rację i sprawdzi się to za rok lub dwa to ŻADEN kapitał tego nie przetrzyma, no chyba, że mega rekina a my to szare żuczki.. a co do dewaluacji euro i $ sądzę tak ponieważ jestem zwolennikiem spisków (powiedzmy tak na średnim poziomie - bez skrajności i fanatyzmu :)) uważam i nie tylko ja (oczywiście o tym się nie pisze i nie mówi i nie nagłaśnia) że, USA będzie sterować upadkiem dolara, by zdewaluować go w stosunku do chińskiego Juana (Chiny i Japonia już podpisały umowę o rozliczaniu się w Juanach z pominięciem dolara), bo jeśli zdewaluują dolara to również pozbędą się większości długu i zobowiązań.. podobnie zaczyna robić UE tylko, że etapami i wolniej.

      Usuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. A już wydawało mi się,że naprawdę istnieją obiektywne,niezależne blogi i ten się do takich zalicza ,szkoda.,puste deklaracje pranie mózgów jak wszędzie (moje odniesienie do usuniętego wpisu-bo nie sądzę ,że był np.wulgarny) A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpis został usunięty przez autora (czyli Forex Fox'a), nie przeze mnie.

      Usuń
  29. Witam Pana również Panie J.Pozdrawiam A

    OdpowiedzUsuń
  30. Aż mi lepiej,dzięki, pozdrawiam.A

    OdpowiedzUsuń

Etykiety

10 marzec (1) 1180 (1) 12 sposobów na zmarnowanie życia (1) 20 lipca 2014 (1) 20.07.2014 (1) acta (1) aktualny trend (5) Alan Greenspan (2) all ordinaries (1) amerykański indeks małych spółek (1) analiza (7) analiza długookresowa (5) analiza fundamentalna (1) analiza giełdowa (5) analiza rynku (3) analiza sp500 (10) analiza średnioterminowa (5) analiza technicza (2) analiza techniczna (8) analiza złota (3) analogie na giełdzie (1) andromeda initiative (1) Arabtec Holding Co. (1) artur hess (3) artur hess tancerz (1) audusd (3) badanie rynki akcji (1) baltic dry index (1) bańka spekulacyjna (1) ben bernanke (1) bessa (6) BOVESPA (1) bóbrka (1) bullish/bear ratio (1) bux (2) CAC40 (3) carry trade (1) cenzura internetu (1) CFTC (1) cftf (1) chf/pln (1) Christine Lagarde (1) Christopher H. Browne (1) comex (1) COT (1) cpi (1) cykl inwestycyjny (1) cykl prezydencki (7) cykliczność (1) cytaty (2) czarne złoto (1) czas trwania korekty (1) dach mansardowy (1) dane makroekonomiczne (1) DAX (12) deutsche bank (2) DFMGI (1) di napoli (1) djia (1) długie cienie (1) dolar (3) dolar amerykański (3) dolar australijski (1) dolar index (1) donald trump (1) dopiski (7) dow jones (1) dow-gold (2) dow-jones (1) dubai (1) dywergencja (2) dźwignia finansowa (1) ebc (3) ed seykota (1) efekt grudnia (1) efekt potwierdzenia (1) egzamin maklerski (2) einstein (1) elliott (2) elon musk (1) emerytura (1) emocje (3) Era zawirowań (1) euforia (1) eur/pln (1) eur/usd (6) eurchf (1) eurjpy (2) eurusd (6) fala piąta (2) fale Elliotta (10) fale grawitacyjne (1) fazy księżyca (2) FED (3) fed bena bernanke (1) finanse (1) finansowe cytaty (1) forex (10) formacja głowy i ramion (6) formacja trójkąta (7) formacje cenowe (2) frank szwajcarski (1) FTSE 100 (2) ftse mib (1) ftse100 (1) gbpusd (1) geopolityka (1) george friedman (1) george soros (2) giełda (8) giełda w hiszpanii (1) giełda w szanghaju (1) gold (6) gold ichimoku 2 daily (1) gwiazda polarna (1) harmonia rynku (1) hedge (1) hessalpari (1) hindenburg omen (2) hossa (7) howard abell (1) ibex35 (1) ichimoku (2) ignacy łukasiewicz (1) imf (1) indeks dolara (1) indeks strachu (2) indeksy amerykańskie (1) independent trader (1) index giełdowy australia (1) inflacja (1) inwestycje (1) ISM (1) jacek walkiewicz (1) jak zostałem milionerem (1) jan fijor (1) JP Morgan (1) klin zniżkujący (1) klin zwyżkujący (3) komisja nadzoru finansowego (1) konsolidacja (2) korekta (5) korekta 1:1 (2) korekta 10% (2) korekta ABC (1) korekta nieregularna (2) korekta pędząca (2) korekta płaska (2) korekta prosta (3) kosmos (1) krach (5) krótki film o prawdzie i fałszu (1) kryzys (1) krzyż śmierci (3) kurs dolara (1) kursy maklerskie (2) kwartał (1) lehman brothers (1) licencja maklera (1) LOP (1) lot paraboliczny (1) luka cenowa (1) luka wyczerpania (1) luki cenowe (1) Mała książeczka o inwestowaniu w wartość (1) manifestacja (1) manipulacja (1) manipulacja na rynku złota (1) mars (1) marzec (1) materiały (1) MERVAL (2) meta trader (1) metale szlachetne (3) michael jackson symfonicznie (1) michael shermer (1) mikołaj rylski (1) money management (1) Murphy (1) mWIG40 (2) mWIG40 a WIG20 (1) myfxbook (6) najmocniejszy okres (1) nasdaq (3) następne 100 lat (1) nastroje na rynku (1) national geographic (1) nbp stopa procentowa kredyty hipoteczne (1) neuroekonomia (1) new york stock exchange (1) nyse (3) nzdusd (1) objęcie bessy (1) odwrócone RGR (3) opcje (1) opinia (1) opór (2) oRGR (4) ostrzeżenie (1) oszczędzanie (1) pamm (1) panika (1) paul tudor jones (1) pipa (1) pips (1) podaż (1) podejście kontrariańskie (1) podsumowanie wyników (1) podusmowanie 2022 rynki finansowe kryptowaluty (1) podwójny szczyt (3) polityka (1) portfel (1) portfolio (1) poziom 1050 (1) poziomy Fibonacciego (2) ppk (1) prognozowanie (1) projekcja (1) protest (1) przemyślenia (2) psychologia inwestowania (2) psychologia spekulacji (1) pszenica (1) pułapka na byki (1) put (1) rachunek prawdopodobieństwa (1) rajd św. mikołaja (1) rajd złota (1) raporty (1) recenzja (4) relative strength index (1) rezerwa federalna (3) rezerwy srebra (1) rgr (3) robert koppel (1) ropa (1) ropa naftowa (2) ROST (1) RSI (2) russel 2000 (5) russell 2000 (1) rynek amerykański (1) rynek byka (2) rynek niedźwiedzia (1) rynek walutowy (1) rynek złota (13) rynki (1) rynkowy umysł (1) s&p100 (1) scifun (2) sentymen (2) sentyment na rynku (4) sentyment sii (1) sezonowość (2) sezonowość złota (2) sezonowść (1) Shanghai Composite (1) shiller pe (1) short (1) silny dolar (1) sma100 (2) SMA200 (1) SMA400 (3) SMI (1) sopa (1) SP500 (28) sp500 weekly trend (5) spacex (1) spekulacja (30) spekulant (2) spółki amerykańskie (1) spx (1) srebro (2) statement (1) stop lossy (2) stopa zwrotu (1) stopy procentowe (1) sui30 (1) sWIG80 (2) symulacja sp500 (1) symulacja wig (1) sytuacja na giełdzie (1) szczyt (1) szpulka (1) średnie kroczące (1) świat jako wioska; David J. Smith; If the World Were a Village (1) świece japońskie (1) taniec (1) target point (1) technika ichimoku (3) tesla (1) trader doskonały (1) trader vic (2) Trader Vic II (1) trader21 (1) trading (11) trading jam session (1) trend (5) trend na giełdzie (3) trend wzrostowy (3) trójkąt prostokątny (2) us dollar index (1) usd/pln (3) van tharp (1) victor sperandeo (2) vix (6) vxo (1) wall street (1) waluta carry trade (1) wewnętrzna gra (1) wheat (1) wig (1) wig20 (9) wig30 (1) wkupienie rynku (1) wrzesień (1) wskaźnik (1) wskaźnik odchylenia (2) wskaźniki (1) wsparcie (2) wspomnienia gracza giełdowego (1) wybory usa (1) wykupienie (1) wzrostowe tygodnie (1) xauusd (2) youtube (1) zapiski spekulanta (4) zarządzanie aktywami (1) zarządzanie pozycją (1) zarządzanie ryzykiem (1) zasady gry (2) zasięg formacji (1) złoto (9) złoto analiza (2) złoty (1) złoty krzyż (2) zmiana trendu (2) zmienność (1) zniesienia Fibonnaciego (1)